Natječaj “Oboji svijet”: nagrađeni radovi

Kategorija: Društveno angažirani rad

Osnovna škola

Non desistas non exieris

OŠ Ivana Meštrovića Zagreb
Učenica: Tina Jelaković, 8. razred
Mentorica: Ana Čizmić

PORUKA RADA: Osnovna misao stripa je da su stvari kojih se zbog društva sramimo dio nas. Sve dok ne shvatimo kako gledati na naše unutarnje strahove i potisnute osjećaje s ljubavlju, nećemo biti u stanju prihvatiti sebe i živjeti našu istinu. U trenutku kada glavni lik odluči prihvatiti sebe, njezini strahovi i nesigurnost prestaju biti vidljivi u obliku nečeg strašnog i nepoznatog, već postaju nešto lijepo i čisto, bijeli leptir koji sa sobom odnosi svu tamu. Utjecaj odluke glavnog lika da si ne oduzme život vidljiv je već sljedeći dan kada ona pomogne drugoj osobi da sama sebe prihvati. To nam govori kako smo svi mi važni i u stanju pomoći drugima na način na kojima nama nitko nije. Ako znamo koliko je nešto teško, ne znači da, poput nasilnika u ovom stripu, drugima trebamo otežavati tu bitku, već ih trebamo prihvatiti i, ako je to moguće, pomoći im. Nismo svjesni koliki je naš utjecaj na druge, zbog čega je važnije od bilo čega drugog da širimo ljubav.

Užasi crnog rasizma

OŠ Mladost, Jakšić
Učenica: Barbara Ružičić, 8. razred
Mentorica: Ančica Eđed

PORUKA RADA: Svatko ima svoja prava bez obzira na boju, rasu, religiju, seksualnu orijentaciju … Svi smo ovdje s razlogom. Poštujmo to i nastavimo živjeti u zahvalnosti i miru!

Oboji svijet svojom dobrom odlukom

OŠ Ladimirevci, PŠ Ivanovci, Ladimirevci
Učenici: Patrik Birovljević, Marta Dorić, Michael Harkanovac, Nives Posavec, Karla Semialjac, Jakov Šut, Ivan Turk, Joza Varžić, 3. razred
Mentorica: Marina Arambašić

PORUKA RADA: Učenici su povodom Dječjeg tjedna, u kojemu su razgovarali o važnosti dječjih prava, osmislili poruke o svojim pravima za koja žele da se odrasle osobe bolje brinu. Prava i poruke za odrasle osobe koje su osmislili oslikali su na platnenim kravatama te ih posvetili odraslim osobama koje umjesto njih donose odluke. Pod odraslim osobama posebno misle na osobe na vlasti. Naše poruke s kravata usmjerene su na njihovo donošenje odluka te ih želimo potaknuti da oboje svijet vlastitom odlukom.

Čovjek – uzrok i rješenje problema

OŠ Josipa Kozarca, Lipovljani
Učenici: Karla Golubić, Petra Kvaternik Batrenjak, Nika Bastalić, Valerija Dalenjak, Luka Prikratki, Emilija Vrapček, 4. i 5. razred
Mentori: Dario Ptičak
i Tatjana Dlouhi

PORUKA RADA I OPIS RADNJE: Željeli smo vam prikazati svijet danas, čovjeka kao uzrok i rješenje svih problema. Upravo je čovjek taj koji uništava biljke i životinje, zagađuje okoliš i uzrokuje sukobe i ratove koji vode do bolesti, gladi, odlazaka iz vlastitih domova i elementarnih nepogoda. U mnogim je slučajevima odlazak ispunjen nadom u budućnost, no za mnoge taj odlazak može imati samo jedno ime: preživljavanje. Zato izaberimo život i stvorimo svijet ispunjen empatijom, suosjećajnošću i milosrđem. Pružimo jedni drugima ruke pomirenja, podijelimo ljubav i nadu u bolje sutra. Dajmo jedni drugima podršku i izgrađujmo međusobno povjerenje. Stvarajmo bolje mjesto za život. Za mene, za tebe, za sve nas.

Ovo je zemlja za nas

OŠ Marije Jurić Zagorke, Zagreb
Učenica: Paola Bakmaz, 7. razred
Mentorica: Ana Brčić Bauer

PORUKA RADA: Ovom je intervjuu cilj bio da upoznamo djecu azilante. Njihova osobna priča, koliko god bila teška, doprinijet će boljem razumijevanju i snošljivosti prema ljudima koji su različite vjere, različite kulture, ali s kojima imamo puno zajedničkog.

Srednja škola

Bolje me pogledaj

Gimnazija Sesvete
Učenica: Sara Maduna Valkaj, 1. razred
Mentorica: Željka Župan Vuksan

PORUKA RADA: Vaši postupci imaju posljedice

Kategorija: Oboji svijet inovacije

Društvena igra: Ja-govor

OŠ Ladimirevci, PŠ Ivanovci, Ladimirevci
Učenici: Ana Dorić, Ana Dorić, Nensi Harkanovac, Una Mioković, Luna Stanić, Klara Vidaković, Dino Skokić, Vanesa Kasapović, Philix Konjušak, Mia Puljek 2. razred
Mentorica: Ljiljana Marinjak

PORUKA RADA: Naša društvena igra JA GOVOR koju smo osmislili i izradili bavi se izražavanjem vlastitih osjećaja, stavova, potreba i želja. Prvi je korak pri nenasilnom rješavanju sukoba, razvijanju građanske kompetencije, pridonosi osobnom i socijalnom razvoju učenika. Kroz igru djeca uče primjenjivati strategiju JA GOVORA u svakodnevnom životu. Igru smo modernizirali uvodeći inovaciju primjenom mobitela pri učitavanju QR kodova kako bi otkrili problemsku situaciju.

Selfie pozitiv

OŠ Pantovčak, Zagreb
Učenici: Katja Vučković, Sara Majerić, Petra Vujčić, Jan Horčička, Mislav Krpanić, Ivan Školnik, Robert Pižeta, Andro Tomić Ćuk, razred: 4., 6. i 7. razred
Mentorica: Marina Žitković

PORUKA RADA: učenici su izradili okvire za tzv. selfije, na okvire su napisali pozitivne poruke i riječi osnaživanja, fotografiraju se u tim okvirima (lice) i zatim tu fotografiju stavljaju na početnu pozadinu mobitela.

Cilj: svaki puta kada uključe mobitel pojavljuje im se vlastita fotografija s porukom, porukom koja predstavlja pozitivni pomak u njihovom životu. Mogu se fotografirati u svim okvirima i time imaju mogućnost mijenjanja pozadina na mobitelu u skladu s ciljem koji si postavljaju za vlastito ponašanje i svoj život. Mogu izrađivati okvire i ukrašavati ih, mijenjati poruke i stvoriti si vlastitu datoteku pozitivne psihologije.

Društvena igra: Tolerancija u 2.a

OŠ Vladimir Nazor, Čepin
Učenici: Luka Beraković, Martin Brajović, Jakov Drapela, Filip Grabić, Sofija Hofšauer, Matea Koncoš, Maja i Nika Piroš, Tomislav Sabo, Noa Špoljar, Lucija Višević, Andrej Vurbić, Ema Zdelar, 2. razred
Mentorica: Antonija Katić

PORUKA RADA: Istraživanjem i uočavanjem svjesniji smo sličnosti, ali i različitosti svih ljudi. Otvorimo svoje srce za bogatstvo oko nas. Bazu igre smo preuzeli s Pinteresta.

Kategorija: Oboji svijet: školski projekti

Jesi li tolerantan?

OŠ Vladimir Nazor, Potpićan
Učenici: Ela Jeromela, Tara Runko, Ema Benazić, Marko Krištofić, Marin Smoković, Nika Zidarić, 6.,7. i 8. razred
Mentorice: Tihana Franković Načinović i Marina Rade

PORUKA RADA: Učenici su na satu izvannastavne aktivnosti Građanski odgoj i obrazovanje razgovarajući o toleranciji htjeli provjeriti koliko su njihovi vršnjaci u školi tolerantni. Smislili su dvije skupine pitanja, za učenike od 1. do 4. razreda i za učenike od 5. do 8. razreda. Test o toleranciji pokušali su učiniti što zanimljivijim pa su odlučili izraditi poseban prostor kako bi svatko neometano odgovarao na pitanja. Ovim istraživanjem htjeli su provjeriti koliko učenici naše škole uvažavaju i poštuju jedni druge te ih potaknuti da promišljaju o odnosima s vršnjacima i preispituju svoje postupke.

Abecedarij tolerancije

OŠ Voltino, Zagreb
Učenici produženog boravka od 1. do 3. razreda
Mentorice: Petra Bolšec, Anamarija Čorko, Nevenka Dimač, Daria Krapanić, Romana Kutlača, Maja Poljski

Dă-m šinš (Daj pet)

OŠ Tomaša Goričanca, Mala Subotica
Učenici: Jana Držanić, Ivana Bašek, Hana Jankulija, 8. razred
Mentorice: Nikolina Hampamer i Iva Mihalić Krčmar

PORUKA RADA: Program Daj pet! (Dă-m šinš!) namijenjen je učenicima Romima s ciljem očuvanja kulture i jezika Roma Bajaša. Radionice provode romski pomagači uz pomoć stručnih suradnika i učitelja. Da bi ih prihvatili drugi učenici, prvo sami moraju prihvatiti svoje različitosti, a da bi u tome uspjeli moraju se bolje upoznati sa svojom kulturom i jezikom. Različitosti obogaćuju naš svijet.

Kategorija: Oboji svijet djelom

Osnovna škola

Obojimo svijet bojama tolerancije

OŠ Vjekoslava Paraća, Solin
Učenici: Bruno Barić, Mirko Ćurković, Sara Domazet, Lota Ercegović, Nikola Hajdin, Marin Jelavić Šako, Luka Jelović, Vana Jurec , Petar Knežević, Niko Kostović, Sandra Odžak, Lana Palada, Lana Pauk, Nina Prnjak, Ema Pušeljić, Marko Radnić, Antonio Rubić, Marela Smoljo, Josipa Škiljo, Marta Škiljo, Deni Šunjo, Marco Vugrin, 3. razred
Mentorica: Sanja Štrk

PORUKA RADA: Prihvaćajući bogatstvo različitosti možemo obojati svijet šarenim bojama, bojama tolerancije. U našem video uratku dotaknuli smo sve teme koje “muče” današnji svijet. Nadamo se kako će naš video uradak potaknuti ljude na razmišljanje i međusobno poštivanje.

Srednja škola

Poseban

Privatna umjetnička gimnazija, Zagreb
Učenica: Laura Merz, 1. razred
Mentorica: Romina Makoter

PORUKA RADA: Svi smo mi jednako vrijedni

Kategorija: Oboji svijet riječju

Osnovna škola

Dječak sa smeđim očima

OŠ Nedelišće
Učenica: Rea Lehkec, 6. razred
Mentorica: Anita Škvorc Branda

PORUKA RADA: Trebali bismo prihvaćati drugačije od sebe, poštovati njihovu različitost i razumjeti da ne mogu svi ljudi biti jednaki.

Moj djed je slijep

III osnovna škola Bjelovar
Učenica: Jana Klarić, 2. razred
Mentorica: Nataša Brekalo

Zvjezdanog se neba i ljudskog lica čovjek nikada neće nagledati

OŠ Centar, Rijeka
Učenica: Marina Topić, 8. razred
Mentorica: Ivana Matović

PORUKA RADA: Svi smo jedinstveni i posebni.

Srednja škola

(S)lijepa tolerancija

Privatna umjetnička gimnazija, Zagreb
Učenica: Marija Mihaljević, 3. razred
Mentor: Zlatko Stolica

PORUKA RADA: Izgleda da bi mi se svijet više svidio kada nitko ništa ne bi vidio.

Unikat

Gimnazija Sesvete
Učenica: Nikolina Antić, 1. razred
Mentorica: Željka Župan Vuksan

PORUKA RADA: Čestitost čovjeka leži u njegovoj različitosti, njegovoj posebnosti i njegovom pomirbenom stavu s tim.

Prihvaćanje i poštivanje različitosti i individualnosti

Druga ekonomska škola, Zagreb
Učenica: Mia Mičanović, 1. razred
Mentor: Ivan Molek

PORUKA RADA: Moja životna priča pridonosi boljem prihvaćanju i većem razumijevanju mene same.

Generacija crvenih vremena

Zdravstvena i veterinarska škola Dr. Andrije Štampara, Vinkovci
Učenica: Martina Papac, 2. razred
Mentorica: Gordana Medić

PORUKA RADA: Ako već živimo u pesimističnom i crvenom svijetu koji je teško, a možda i nemoguće, obojiti, ne znači da mu se moramo prilagoditi. Najbitniji je onaj svijet koji nosimo u sebi i on može biti itekako šaren. Noseći njega u sebi, možemo na neki način utjecati na to da ovaj crveni svijet postane barem malo šareniji, makar za nijansu.

Ukradeno djetinjstvo

Zdravstvena i veterinarska škola, Vinkovci
Učenica: Ana Marija Crnjak, 5.razred
Mentorica: Vlasta Galić

PORUKA RADA: Važno je biti svjestan razloga online prisutnosti isto kao i toga da život na društvenim mrežama nije mjesto za iskazivanje nekog drugog sebe, jer onog trenutka kada se odjavimo, vraćamo se u stvarnost, a ona zna biti okrutna.

Ljubav donosi sreću

Gimnazija Bjelovar
Učenik: Marko Balaško, 2. razred
Mentorica: Željka Holjević

PORUKA RADA: Uvažavanje različitosti, borba protiv rasizma

Kategorija: Oboji svijet slikom

Osnovna škola

Ni jedan ideal ovoga svijeta nije vrijedan suze jednog djeteta

OŠ Braća Ribar, Sisak
Učenica: Ema Duić, 8.razred
Mentorica: Jasminka Vidović Buinac

PORUKA RADA: Nedavno sam posjetila izložbu plakata i ilustracija Mirka Ilića u Sisku. Poznato mi je da se Ilić bavi brojnim društvenim temama, pa i temom tolerancije. Posebno me zaintrigirao jedan rad koji govori o djeci lišenoj djetinjstva. Većina te djece, koja teško radi, osuđena je na doživotno siromaštvo, bijedu i nepismenost. Ovom fotografijom želim poručiti da suosjećam s obespravljenom djecom i osjećam pijetet spram njihove žrtve. Nemam niti trunke tolerancije za okrutni svijet grabežljivaca i bogatih elita koje ne mare za ljudsko dostojanstvo!

Kroz život lijepe riječi nas vode

III osnovna škola Bjelovar
Učenici: Nikola Feletar, Gabriela Tadić, Mihaela Topljak, Zara Gladović, Helena Sabljak, Lea Makovinović, Magdalena Nadilo, Matia Paljan, Karlo Pjevač, Borna Krčelić, Lena Kuntin, Ivano Fabijan, Lika Šiprak, Lana Bačić, 1. razred
Mentorica: Suzana Truković

PORUKA RADA: Riječi HVALA, MOLIM, IZVOLI, OPROSTI poznate su svima odavno. Danas ih ljudi teško i rijetko izgovaraju, a kada bismo ih češće koristili, mogli bismo izbjeći puno sukoba, sačuvati prijateljstva i prihvatiti one koji su drugačiji od nas. Koristite lijepe riječi i život će vam biti ljepši!

Prihvaćanje različitosti

OŠ Gustav Krklec, Zagreb
Učenica: Gita Kurtić, 4.razred
Mentorica: Marija Devčić

PORUKA RADA: Dobronamjernost razrednih prijatelja prema izbjeglicama drugih kontinenata.

Srednja škola

Priča iz kanalizacije

Škola primijenjene umjetnosti i  dizajna, Osijek
Učenica: Nika Šušnjara, 2.razred
Mentor: Dražen Brkić

PORUKA RADA: „Priča iz kanalizacije“ je strip koji kroz nekoliko stranica priča priču o štakoru koji je rođen roza boje. Želi se uklopiti, pa se maskira, ali nakon što sretne plavog štakora shvaća da je u redu biti drugačiji i da je htio pripadati krivoj družini. Poziva nas na to da i mi skinemo maskirne boje jer smo svi zapravo jednaki.

Tolerancija u oku

Privatna umjetnička gimnazija, Zagreb
Učenica: Maris Popović, 1. razred
Mentorica: Romina Makoter

PORUKA RADA: Važno je gledati svijet očima tolerancije!

Mi

Škola primijenjene umjetnosti i  dizajna, Osijek
Učenice: Stela Brkanić, Tea Đambo, 4.razred
Mentor: Dražen Brkić

PORUKA RADA: Kroz šest različitih portreta željele smo prikazati kako, unatoč različitoj rasi, dobi, izgledu, vjeri, nacionalnosti i spolu svi bi trebali imati jednaka prava i navedene „različitosti“ ne bi smjele utjecati na to kako se odnosimo prema ljudima. Svi smo vrijedni poštovanja jer smo svi mi ljudi koje spaja ovaj svijet.

Čestitamo!